Ahlan Wasahlan@Sila tekan sini untuk masuk^_^


Anda bijak????

Tajamkan mata hatimu dalam mengenal Allah.


Cahaya Allah itu tidak akan sampai ke dalam hati yang cinta dunia,saudaraku marilah kita sama-sama merenung sejenak di manakah diri kita sekarang ini, andai kata ajal menjemput kita sebentar lagi….ya Allah banyaknya dosaku,janganlah kau matikan aku dalam aku keadaan yang berdosa ya Allah…..Kemewahan dan gemerlapannya dunia menyebabkan manusia tergoda oleh silau cahayanya….

Rasulullah bersabda:”akan datang kepada umatku suatu zaman,ketika itu mereka cinta kepada 5 perkara dan lupa lima perkara iaitu mereka cinta kepada dunia lupa kepada akhirat, cinta harta lupa kepada hisab,cinta kepada makhluk lupa kepada khaliq, cinta kepada dosa dan lupa kepada taubat.cinta kepada mahligai lupa kepada kubur”.


Rasulullah pernah mengibaratkan bahawa lamanya kehidupan dunia ini bagaikan seorang musafir yang sedang berjalan jauh,kemudian mereka berteduh sebentar di bawah pokok yang rimbun.apabila kepenatnnya sudah hilang maka musafir itu akan meneruskan perjalanannya dan meninggalkan pokok tersebut untuk selama-lamanya….



Oleh itu jadilah kita orang yang bijak dan berakal,adapun yang dikatakan cerdik itu bukanlah orang yang ahli dalam matematik,biologi,kimia,ekonomi, dan sebagainya,orang yg cerdik ialah org yg pandai menghisab amal perbuatannya sendiri,tidak disibukkan oleh urusan dunia,dan mencurahkan sepenuh hatinya untuk mencinta kehidupan akhirat yg kekal abadi…..


Rasullullah bersabda:
Orang yg cerdik ialah org yg sentiasa muhasabah akn dirinya dan membuat bekalan selepas mati,dan org yg bodoh ialah org yg mgikut hawa nafsunya dan bercita2 kpd allah dgn pelbgai cita2 tanpa usaha.. Riwayat imam ahmad,al Tirmizi,ibn majah,al hakim,al qudaie,dan al askari.

Syaikh Ibnu Athaillah berkata; “merasa sedih kerana tidak melakukan ketaatan tanpa adanya usaha melakukannya, adalah sebahagian daripada tanda sudah terpedaya oleh nafsu dan syaitan”……


0 comments to "Anda bijak????"

Ahlan wasahlan @ ^_^

Tempahan Website Serendah Rm150 jangan lepaskan Peluang ini untuk keterangan lanjut website:http://www.arifazamuddin.com Hp/whatsup : 013-356 3422 Email : arifazamudin@gmail.com.

ISI KANDUNGAN

PUSH


azamfillah